@Asnycnow15Per | از بالا

    follow me on Twitter

    12 July 2009

    نظرسنجی: افزایش حمایت مردم بریتانیا از جنگ افغانستان

    بر اساس یک نظرسنجی بی بی سی، تعداد شهروندان بریتانیا که از عملیات ارتش این کشور علیه شورشیان طالبان در افغانستان حمایت می کنند، افزایش یافته است.

    نتیجه این نظرسنجی در حالی اعلام می شود که بریتانیا در کنار آمریکا عملیات گسترده ای در ولایت جنوبی هلمند افغانستان علیه طالبان آغاز کرده و تلفات بریتانیا به طور بی سابقه ای افزایش یافته است.

    با این وجود، بنابر نظرسنجی مشترک بی بی سی و روزنامه گاردین، 46 درصد از شهروندان بریتانیا همچنان از حضور نظامی کشورشان در افغانستان حمایت می کنند.

    این رقم نسبت به سه سال گذشته بیانگر 15 درصد افزایش است.

    با این وجود، بر اساس نظرسنجی بی بی سی و گاردین، هنوز 47 درصد از مردم بریتانیا با شرکت بریتانیا در جنگ افغانستان مخالفند.

    در پی تهاجم تازه ارتش بریتانیا علیه شورشیان طالبان، گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا، هشدار داد است که تابستان سختی در پیش است.

    فقط در ده روز اول ماه میلادی جاری (ژوئیه) 15 سرباز بریتانیایی در نبرد با طالبان جان خود را از دست داده اند.

    هم اکنون، میزان تلفات ارتش بریتانیا در افغانستان از تلفاتش در عراق هم بیشتر شده است.

    با این همه، گوردون براون تاکید کرده است که در اراده بریتانیا برای شکست دادن شورشیان و تضمین برگزاری یک انتخابات موفق در افغانستان خللی وارد نخواهد شد.

    ولی دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه کار که حزب اصلی مخالف در بریتانیا است می گوید: "مرگ این تعداد سرباز، یک ضربه روحی برای کل کشور است."

    او می گوید، دولت گوردون براون باید "در باره استراتژی خود در افغانستان توضیح دهد" و تجهیزات لازم را در اختیار این نیروها بگذارد.

    No comments:

    Post a Comment