@Asnycnow15Per | از بالا

    follow me on Twitter

    11 July 2009

    سازمان مجاهدین انقلاب: با کودتایی تمام عیار مواجهیم

    سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، از تشکل های090711172530_bahman226 اصلاح طلب ایران، روز شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ (۱۱ ژوئن ۲۰۰۹) با انتشار بیانیه ای به "کودتای از پیش طراحی شده علیه آرای ملت به مهندس میرحسین موسوی" اعتراض کرده و مسئول سلامتی و جان بازداشت شده های هفته های اخیر را "شخص آقای احمدی نژاد" دانسته است.

    در ابتدای بیانیه این سازمان که چند تن از اعضای شورای مرکزی آن از جمله بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده و فیض الله عرب سرخی در بازداشت هستند، اتفاقات هفته های اخیر "نه یک تقلب سازمان یافته و مهندسی شده گسترده و رسوا، که کودتایی تمام عیار" خوانده شده است.

    این تشکل اصلاح طلب به عنوان نشانه این وضعیت، به این مواردی از قبیل "قطع خطوط ارتباطی و متوقف ساختن گردش غیر دولتی اطلاعات، حاکمیت علنی و کامل سانسور بر همه رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری، ایجاد وضعیت فوق العاده و برقراری نوعی حکومت نظامی اعلام نشده در تهران و دیگر شهرهای کشور، به صحنه آوردن نمایش های کهنه و تاریخ مصرف گذشته اعتراف گیری و اجرای شوهای تلویزیونی و بالاخره هجوم به اجتماعات و حتی جلسات اساتید دانشگاه در محیط های در بسته و بازداشت های وسیع و غیرقانونی مردم از همه قشرها و طبقات اجتماعی معترض به تقلب" اشاره کرده است.

    سازمان مجاهدین انقلاب پرسیده است اگر انتخابات ۲۲ خرداد، "انتخاباتی آزاد و دموکراتیک و منصفانه بود، دیگر چه نیازی به سرکوب و بگیر و ببند داشت؟"

    در ادامه این بیانیه اسامی تعدادی از سیاستمداران و چهره های اصلاح طلب که در بازداشت هستند ذکر شده و در مورد سه نفر از آنها، بهزاد نبوی و مصطفی تاج زاده، اعضای شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب، و سعید حجاریان، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، به ذکر سابقه آنها در انقلاب ایران و نظام جمهوری اسلامی اشاره شده است.

    اگر آنچه در ۲۲ خرداد رخ داد به راستی انتخاباتی آزاد و دموکراتیک و منصفانه بود، دیگر چه نیازی به سرکوب و بگیر و ببند داشت؟ چه نیازی به خشونت علیه مردمی که آرام و در سکوت از حق قانونی اعتراض به نتایج رسوای انتخابات استفاده می کردند؟

    سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

    سازمان مجاهدین انقلاب هدف از دستگیری این افراد را "انتقام گیری از اکثریتی که به نامزدهای اصلاح طلب رای داده اند" دانسته است.

    این سازمان در ادامه از سلب اختیار و استقلال قوه قضائیه در بازداشت های اخیر خبر داده و نوشته است: "رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور از بازداشت های خودسرانه و دستگیری های ضد قانونی گسترده اخیر ظاهرا اظهار بی خبری کرده و صریحا خود را بی اختیار می خوانند، هر چند چنان عذری نمی تواند رافع مسئولیت های آنان در پیشگاه خدا و مردم باشد، زیرا حداقل امکانی که آنان برای عمل به وظیفه وجدانی، قانونی و شرعی خود دارند، استعفای از مناصب مذکور و برچیدن دامن خود از آلوده شدن به ستمی است که بر ملت می رود."

    در پایان این بیانیه آمده است: "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن تقبیح این همه قانون شکنی، ظلم و تعدی علیه مردم و فرزندان آنان و ضمن محکوم کردن تمامی بازداشت های غیرقانونی و نقض ابتدایی ترین حقوق قانونی زندانیان، که پس از گذشت هفته ها، نه تنها از حق دیدار و تعیین وکیل محروم مانده اند، بلکه بعضا حتی خانواده های آنان نیز کوچک ترین اطلاعی از حال و وضعیت آنان ندارند، دستگاههای امنیتی و نظامی حاکم و شخص آقای احمدی نژاد را مسئول حفظ سلامتی و جان آنان می داند و خواهان آزادی فوری و بی قید شرط همه بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی و انتخاباتی است."

    اعتراض به بازداشت ها در ایران کماکان ادامه دارد. مهدی کروبی، یکی از نامزدهای معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری نیز روز شنبه با ارسال نامه ای به محمود هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضائیه، از او خواست در روزهای پایانی مسئولیتش، بازداشتی های وقایع اخیر را آزاد کند.

    خانواده های تعدادی از زندانیان نیز با ارسال نامه ای به مراجع تقلید و علمای دینی برای آزادی بازداشت شدگان از آنها درخواست کمک کرده اند.

    No comments:

    Post a Comment